Reisvoorwaarden van Sembo
Sembo maakt deel uit van de Stena Line Travel Group AB en is gevestigd in Helsingborg. Sembo zorgt voor accommodaties en Stena Line Scandinavia Group AB respectievelijk HH Ferries Helsingborg AB zorgen voor de overtocht met de veerboot. Sembo bemiddelt ook in andere vervoerdiensten zoals vliegtickets, huurauto's en transfers. De betaling van zowel het vervoer als de accommodatie wordt aan Sembo verricht.
Als er geen andere overeenkomst getroffen wordt, kiest de reiziger zelf de producten of diensten of een combinatie van deze, uit het beschikbare aanbod op de website. Er gelden verschillende voorwaarden voor het boeken van een accommodatie respectieve transport.
Indien er een overeenkomst voor een reispakket inbegrepen is, gelden de voorwaarden van het Svenska Resebyråföreningen (Zweedse Reisbureauvereniging) voor een reispakket.
Sembo heeft statelijke reisgaranties gesteld voor Kammerkollegiet volgens de reisgarantie wet.
Sembo richt zich tot privé reizigers.
Ingang van de overeenkomst
- De overeenkomst is bindend voor beide partners wanneer Sembo de bestelling schriftelijk heeft bevestigd en de reiziger een aanbetaling heeft gedaan (inschrijfgeld.+evt. annuleringsverzekering). Wanneer de aanbetaling ons niet uiterlijk op de vervaldag heeft bereikt, wordt de boeking als geannuleerd beschouwd.
- De hoofdreiziger is er verantwoordelijk voor dat Sembo wordt voorzien van de juiste contactgegevens, zodat de juiste persoon kan worden benaderd voor belangrijke mededelingen. Eventuele wijzigingen worden per e-mail doorgegeven. Sembo is er niet verantwoordelijk voor als de hoofdreiziger op grond van verkeerd opgegeven contactgegevens, niet wordt bereikt voor belangrijk informatie. De hoofdreiziger is de persoon op wiens naam de boeking is gedaan. Deze is ook verantwoordelijk voor betaling van de boeking.
-
De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Onderneming Sembo/Ondernemingen Sembo is/zijn ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis. Onderneming Sembo/Ondernemingen Sembo beschikt/beschikken ook over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt/worden. Algemene voorwarden voor pakketreizen
Boeking en bevestiging
- De boeking wordt bevestigd via e-mail, u kunt een bevestiging per post krijgen tegen betaling van de porto- en administratiekosten.
- De reiziger is verplicht te controleren of de bevestiging overeenstemt met het geboekte. Bij een boeking van vliegtickets is het de verantwoordelijkheid van de reiziger te controleren of alle namen op het ticket overeenstemmen met de gegevens in de pas van de reiziger.
- Bij het boeken van vluchten waar de heen- en terugreis uit twee verschillende enkelbiljetten bestaat worden de beide biljetten onafhankelijk van elkaar behandeld. Indien dit het geval is wordt tijdens het boekingsproces en op je boekingspagina aangegeven dat je reis uit twee onafhankelijke enkelbiljetten bestaat. Indien er een verandering in de tijdtabel, een vertraging, of een geannuleerde vlucht plaatsvindt bij één van de reizen dan is het de reiziger niet toegestaan om de andere reis af of om te boeken, aangezien de vliegtuigmaatschappij de reizen als geheel onafhankelijk van elkaar beschouwt.
- Sembo is niet verantwoordelijk voor technische problemen en fouten in de prijzen die buiten zijn controle liggen, en behoudt zich het recht voor om contact op te nemen met de reiziger over eventuele veranderingen van de gedane boeking.
De verantwoordelijkheid van de uitvoering van de dienst
Wanneer Sembo diensten voor een ander bedrijf aanbiedt, dan is het laatstgenoemde bedrijf aansprakelijk voor de uitvoering van de dienst, en hun reis-/transport voorwaarden gelden. Sembo kan daarom niet aansprakelijk gehouden worden voor bijvoorbeeld wijzigingen in een tijdtabel, geannuleerde vluchten/veerboten, bagage, faillissementen of andere gebeurtenissen die met de uitvoering te maken hebben. Eventuele aanspraak, na aanleiding van tekortkomingen in de uitvoering, moet rechtstreeks bij de leverancier gemaakt worden.
Betaling
- De reis kan worden betaald per bankgiro, internetbank, met Visa, Master- en Eurocard of via Klarna (deelbetaling of factuur). Als de reiziger ervoor kiest te betalen via de betalingsprovider Klarna (factuur of deelbetaling), wordt er een overeenkomst gesloten tussen de reiziger, Stena Line Travel Group en Klarna. De overeenkomst gaat gelden wanneer de reiziger de boeking heeft gedaan en op ”Betalen” heeft geklikt. Daarmee beschouwt Stena Line Travel Group de boeking als volledig betaald. Klarna stuurt de factuur per post naar het aangegeven adres. Daarbij komen factureringskosten. Houd er rekening mee dat de distansavtalslagen (wet voor overeenkomsten op afstand) niet geldt voor vervoer en diensten.
- Sembo behoudt het recht voor om betalingen met een bankpas te weigeren indien er bankpasfraude vermoedt wordt. Bij vermoeden van misdrijf kan legitimering van de betaling geëist worden
- Betaling appartement/huisje/vakantiehuis Sembo moet uiterlijk 2 uur na boeking het inschrijfgeld, 10 % van de totale prijs, ten minste 500 kronen, en tevens een evt. annuleringsverzekering hebben ontvangen. De laatste betaling moet uiterlijk 35 dagen voor de afreis door Sembo zijn ontvangen.
- Betaling hotel/huurauto/vervoer/toegangskaarten Sembo moet uiterlijk 2 uur na boeking het inschrijfgeld, 10 % van de totale prijs, ten minste 500 kronen, en tevens een evt. annuleringsverzekering hebben ontvangen. De laatste betaling moet uiterlijk 15 dagen voor de afreis door Sembo zijn ontvangen.
De boeking voor een speciale prijs, de zogenaamde "Geen terugbetaling" wordt per omgaande betaald en kan bij wijziging of annulering niet worden gerestitueerd. Wanneer de laatste betaling niet uiterlijk op de vervaldag door ons is ontvangen, heeft Sembo het recht de boeking als geannuleerd te beschouwen en zich het betaalde bedrag als vergoeding toe te rekenen.
- Boekingen met toegang binnen 45 dagen (geldt voor appartement, vakantiehuis en huisje) of binnen 25 dagen (geldt voor hotel/huurauto), moeten onmiddellijk worden betaald.
- Vliegtickets
Worden direct op het moment van de boeking betaald. De bestelling van vliegtickets is bindend wanneer het ticket betaald is en het ticket kan daarna niet meer worden geannuleerd.
- Cruise
De aanmeldingskosten moeten op zijn laatst 2 uur nadat de boeking is gesloten door Sembo ontvangen zijn en de eindsom uiterlijk 35 dagen voor de afreis.
- Worden direct op het moment van de boeking betaald.
Prijzen
De prijzen van onze producten en diensten worden weergegeven op onze website. De prijzen kunnen van tijd tot tijd veranderen maar deze veranderingen zijn niet van invloed op reeds geaccepteerde boekingen.
In het geval van overduidelijke prijsfouten behoudt Sembo het recht voor om de prijs te corrigeren op onze website EN voor reizen die reeds voor de incorrecte prijs geboekt zijn. In dit geval zal Sembo aanbieden om ofwel uw reservering te behouden voor de hogere prijs, ofwel uw resevering kostenloos af te boeken, afhankelijk van beschikbaarheid.
Sembo behoudt het recht voor om u producten of diensten met een overduidelijk foutive prijs niet aan te bieden, ook nadat u een boekingsbevestiging heeft ontvangen.
Annuleringsverzekering
-
Customers can protect themselves against costs in the event of cancellation by taking out our cancellation insurance cover.
-
De annuleringsverzekering kan alleen worden afgesloten op het moment van de boeking en deze kan niet ongedaan worden gemaakt nadat de overeenkomst is ingegaan.
Annuleringsverzekering
-
De reiziger die een annuleringsverzekering afsluit, kan als hij een geldige medische verklaring laat zien, de reis annuleren tegen een eigen risico van 5%, tot het moment dat de reis zal worden begonnen. De annuleringsverzekering geldt bij acute ziekte, ongeval of sterfgeval die/dat de reiziger zelf, de echtgenoot/echtgenote/levensgezel, kinderen, ouders, broers of zussen van de reiziger of de persoon met wie de reiziger de reis samen besteld heeft, treft, vóór de afreis maar nadat de afspraak bindend is geworden. De annuleringsverzekering geldt niet voor complicaties in verband met zwangerschap na de 30e zwangerschapsweek. De medische verklaring moet op een speciaal formulier worden verstrekt dat hier kan worden opgehaald en moet uiterlijk 14 dagen na de annuleringsdatum door Sembo zijn ontvangen. Als de medische verklaring later binnenkomt, wordt deze niet meer in aanmerking genomen. De annuleringsverzekering geldt ook bij opzegging vanwege gebrek aan werk, en tevens bij ingrijpende gebeurtenissen van zodanige aard dat de reiziger de reis redelijkerwijs niet kan maken. De verklaring moet uiterlijk 14 dagen na de annuleringsdatum door Sembo zijn ontvangen.
-
Het eigen risico bedraagt 5% van het totale boekingsbedrag en de kosten voor de annuleringsverzekering zijn 5% van het totale boekingsbedrag, maar ten minste 198 kronen, en als de boeking inclusief vlucht is, ten minste 198 kronen per persoon. De kosten voor de annuleringsverzekering en het eigen risico worden bij annulering niet terugbetaald. Bij het vaststellen van de prijs van de reis wordt in de prijs niet meeberekend wat de reiziger voor de annuleringsverzekering betaalt.
Annuleringsverzekering PLUS
-
De reiziger die de annuleringsverzekering PLUS afsluit, kan de reis volledig zonder aanleiding en zonder eigen risico annuleren tot 14:00 uur op de dag voordat hij moet inchecken.
De kosten voor de annuleringsverzekering PLUS worden bij annulering niet terugbetaald.
-
De kosten voor de annuleringsverzekering PLUS zijn 7% van het totale boekingsbedrag, maar ten minste 298 kronen.
De kosten voor de annuleringsverzekering worden bij annulering niet terugbetaald. Bij het vaststellen van de prijs van de reis wordt in de prijs niet meeberekend wat de reiziger voor de annuleringsverzekering betaalt.
- De annuleringsverzekering PLUS is alleen beschikbaar voor geselecteerde accommodaties.
Reisdocumenten
- De reisdocumenten worden via e-mail verstuurd, of als dat zo is afgesproken, per post, nadat Sembo de volledige betaling heeft ontvangen. Als de reiziger de documenten niet uiterlijk 7 dagen voor de afreis heeft ontvangen, moet hij onmiddellijk contact opnemen met Sembo.
- De toezeggingen van het verkooppersoneel moeten uit de reisdocumenten blijken, om er een beroep op te kunnen doen.
- Vliegtickets die niet voor de uitreis worden gebruikt, kunnen ook niet worden gebruikt voor de terugreis.
Pas en visum
Het is de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger de formaliteiten in acht te nemen die vereist zijn om de reis te maken, zoals bijv. pas, visum, vaccinatie en verzekering. Sembo is niet verantwoordelijk voor de kosten veroorzaakt door gebreken in de formaliteiten van de reiziger.
Annulering, toeslag en wijzigingen
- Annulering gebeurt per telefoon op +46 (0)42 37 85 00 gedurende de openingstijden van Sembo.
- De annulering wordt door Sembo via e-mail bevestigd.
- Als een boeking een aantal verschillende producten bevat, gelden de respectievelijke annuleringsregels per product. · Bevat de boeking een veerboot en accommodatie, dan behoudt de vervoerder zich het recht voor de actuele normale prijs voor de veerboot af te houden wanneer de accommodatie wordt geannuleerd.
- De boeking voor een speciale prijs, de zogenaamde "Geen terugbetaling" wordt per omgaande betaald en kan bij wijziging of annulering niet worden gerestitueerd.
- Houd er rekening mee dat terugbetaling op grond van de bovenstaande regels alleen gebeurt in geval de boeking correct werd geannuleerd. Niet gebruikte tickets die niet werden geannuleerd geven geen recht op enige terugbetaling.
- De kosten van annulering (de afreisdag meegerekend) van:
Appartement/vakantiehuis/huisje/hotel/toegangskaarten
Annulering: Appartement/vakantiehuis/huisje
31 dagen of meer - 10% van de respectievelijke prijs
30-16 dagen - 20% van de respectievelijke prijs
15-8 dagen - 50% van de respectievelijke prijs
7 dagen of minder - 100% van de respectievelijke prijs
Annulering: Hotel*/toegangskaarten
4 dagen of mee - 10% van de respectievelijke prijs
3 dagen of minder - 100% van de respectievelijke prijs
*) Voor hotels buiten Europa, en voor Disneyland ®Resort Parijs gelden de annuleringsregels voor appartementen.
Toeslag en wijzigingen: Appartement/vakantiehuis/huisje/hotel/toegangskaarten
De kosten voor wijzigingen, bijv. veranderen in een andere accommodatie, een andere verblijfsperiode of naamswijziging.€20/wijziging
Bij wijzigingen in een andere verblijfsperiode of een andere accommodatie gelden de wijzigingskosten voor appartement/vakantiehuis/huisje/hotel buiten Europa, en voor Disneyland ®Resort Parijs tot 31 dagen voor de afreis. Voor hotel/toegangskaarten tot 4 dagen voor de afreis. Daarna worden wijzigingen gelijkgesteld aan annulering en nieuwe boeking. Wijzigingen kunnen ertoe leiden dat de prijs wordt veranderd. De boeking kan zonder kosten binnen 7 dagen vanaf de boekingsdatum worden gewijzigd of geannuleerd (geldt niet voor de vlucht), op voorwaarde dat dit meer dan 40 dagen voor de afreis is. Als de reiziger een aanbetaling heeft gedaan, wordt deze terugbetaald.
Vlucht
Annulering: Vlucht
Nadat de betaling gedaan is - 100% van de prijs
Toeslag en wijzigingen: Vlucht
Op voorwaarde dat de regels van de luchtvaartmaatschappij wijzigingen toelaten. vanaf € 50 + de vergoedingen van de luchtvaartmaatschappij/ticket
Vliegtickets zijn persoonlijk. Naam en datum op het vliegticket kunnen in de regel niet worden gewijzigd. Een ticket dat om deze reden onbruikbaar wordt, wordt niet terugbetaald.
Verboot
Annulering: Veerboot via Stena Line
Economy - Geen terugbetaling
Flexi/Premium/Kampanj (Campagne)
15 dagen of meer - 0% van de prijs
1–14 days - 50% van de prijs
De afreisdag of later - 100% van de prijs
Toeslag en wijzigingen: Veerboot via Stena Line
Wijziging van naam, adres, telefoonnummer etc.
Economy - Geen betaling.
Flexi/Campaign - No charge.
Premium - Geen betaling.
Wijziging van route of tijd van de afreis.
Economy - Er wordt een nieuwe prijs berekend + betaling van € 40.
Flexi/Campaign - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.
Premium - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.
Verandering van het type voertuig.
Economy -Geen betaling.
Flexi/Campaign -Geen betaling.
Premium - Geen betaling.
Toeslag op een boeking, bijvoorbeeld een extra hut zonder de lijn, datum of vertrektijd te veranderen.
Economy - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.
Flexi/Campaign - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.
Premium - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.
Wijzigingskosten zoals boven worden ingehouden per route en gelegenheid. Bij wijziging per telefoon komen er nog € 10/wijziging bij. Wijzigingen via de homepagina kunnen tot 2 uur voor de afreis zonder kosten worden gemaakt, dit geldt niet voor Economy. Bij wijziging in een andere vertrektijd/vertrekdag kan de prijs worden gewijzigd.
Huurauto
Annulering en wijzigingen: Huurauto
Op zijn laatst 24 uur voor het ophalen van de auto 0% van de prijs
Minder dan 24 uur voor het ophalen van de auto 100% van de prijs
Wijzigingen minder dan 24 uur voor het ophalen worden gezien als een annulering en een nieuwe boeking.
Wijzigingen kunnen voor prijswijzigingen zorgen.
Sembo brengt administratiekosten van €20 per wijziging/annulering in rekening.
Transfer
Annulering en wijzigingen: Transfer
Binnen Europa
op zijn laatst 24 uur voor de geboekte transfertijd 0% van de prijs
minder dan 24 uur voor de geboekte transfertijd 100% van de prijs
Buiten Europa
op zijn laatst 48 uur voor de geboekte transfertijd 0% van de prijs
minder dan 48 uur voor de geboekte transfertijd 100% van de prijs
Wijzigingen minder dan 24 uur (binnen Europa) / 48 uur (buiten Europa) worden gezien als een annulering en een nieuwe boeking.
Wijzigingen kunnen voor prijswijzigingen zorgen.
Sembo brengt administratiekosten van €20 per wijziging/annulering in rekening.
Kinderen/baby's tellen als 1 persoon bij elke transfer boeking. Bij het reizen met baby's wordt aanbevolen een eigen kinderzitje mee te nemen.
Bagage wordt berekend volgens de beperkingen die gelden voor geplande vluchten: Eén koffer en één stuk handbagage per persoon. Alle extra bagage zoals een fiets, golftas enz. moet vooraf geboekt worden en er zullen hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht.
Het aantal passagiers dat staat vermeld op de bevestiging is het aantal passagiers waarvoor de transfer geboekt en betaald is. De transfer voucher MOET meegenomen worden en deze zal afzonderlijk naar het opgegeven e-mailadres verstuurd worden.
Wijzigingen voor de afreis
- Sembo kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor omboekingen, dienstregelingwijzigingen of afgelaste vluchten/veerboten. De reiziger is er zelf verantwoordelijk voor, voor de afreis te controleren op eventuele veranderingen in de dienstregeling. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor afgelaste reizen op grond van een milieuramp, oorlogshandeling, staking of andere onvoorspelbare gebeurtenis. Als dit de reiziger treft, moet een eventuele aanspraak direct aan de luchtvaartmaatschappij worden gericht.
- Sembo behoudt zich het recht voor de klant naar een gelijkwaardig of beter accommodatiealternatief te verwijzen ingeval omstandigheden die wij niet in de hand hebben, ons daartoe dwingen. De reiziger krijgt het nieuwe alternatief zo snel mogelijk te horen. De reiziger heeft het recht zich terug te trekken uit de overeenkomst als de wijziging wezenlijk in zijn nadeel is en hij zal Sembo in een dergelijk geval binnen de aangemeten tijd hiervan op de hoogte stellen en het door hem voor de accommodatie betaalde zo snel mogelijk terugontvangen. Als de wijziging een verslechtering betekent, heeft de reiziger recht op een prijsverlaging.
- Doet er zich nadat de overeenkomst bindend is geworden, voor Sembo een verhoging van de kosten voor, dan heeft Sembo, als de prijsverhoging berust op wijzigingen in de vervoerskosten, belastingen of douanerechten, het recht de prijs voor de reis te verhogen met een bedrag dat overeenkomt met de verhoging van de kosten.
- Zowel de reiziger als Sembo heeft het recht zich terug te trekken uit de overeenkomst, als er zich, nadat de overeenkomst bindend werd, een ramp, oorlogshandeling, algemene staking of een andere gebeurtenis van ingrijpende aard voordeed, op, in de nabijheid van, of langs de geplande reisroute naar de reisbestemming, die een beduidende invloed heeft op de reisbestemming op het tijdstip waarop de reis zal worden ondernomen. Om te onderzoeken of de gebeurtenis van ernstig aard is, moeten de deskundige overheidsinstanties worden geraadpleegd.
Aansprakelijkheid tijdens de reis
- De reiziger is verplicht de regels te respecteren die gelden voor hotels etc. en zich zodanig te gedragen dat medereizigers of anderen niet worden gehinderd. Als de reiziger op een wezenlijk manier inbreuk hierop maakt, heeft Sembo het recht de overeenkomst te ontbinden. De reiziger is verantwoordelijk voor schade die door nalatigheid wordt aangericht, bijv. door gegeven aanwijzingen of voorschriften niet op te volgen.
Fouten en gebreken
- De reiziger kan zich niet beroepen op fouten als Sembo niet binnen 72 uur nadat de fout werd ontdekt, op de hoogte werd gesteld. Als de reiziger de geboekte accommodatie verlaat zonder Sembo op de hoogte te hebben gesteld, heeft hij zijn reclamatierecht verloren.
Reclamatie
- Reclamatie en evt. schadevergoedingsaanspraken moeten binnen 60 dagen na beëindiging van de huurperiode door Sembo zijn ontvangen. Aanbevolen wordt schriftelijk te reclameren. De reclamatie die later binnenkomt, wordt niet meer in beschouwing genomen. Sembo en de reiziger moeten door onderhandelingen proberen een verschil van mening over de interpretatie of de toepassing van de overeenkomst op te lossen. Als de partijen het niet eens kunnen worden, kan het geschil worden getoetst door de Allmänna Reklamationsnämnden (Algemene reclamatiecommissie).
- Bij overeengekomen diensten is het actuele reisbedrijf verantwoordelijk voor het ten uitvoer brengen van de diensten en eventuele aanspraak naar aanleiding van tekortkomingen, wordt bij hen gemaakt.
Reisgarantie
- Stena Line Travel Group heeft bij Kammarkollegiet een reisgarantie geregeld voor maximaal 40 miljoen kronen. Meer informatie over de reisgarantie vindt u op de homepagina van Kammarkollegiet, www.kammarkolegiet.se. De reiziger die alleen een accommodatie of vervoer heeft gekocht, is niet opgenomen in de reisgarantie.
Overige
- Er kan op de luchthaven een lokale luchthavenbelasting/heffing bijkomen. Deze wordt in lokale valuta betaald en kan op korte termijn worden gewijzigd. De heffing wordt geheven door de luchtvaartautoriteit van het respectievelijke land. Sembo kan de heffing niet doorsturen en vergoedt de kosten niet.
- Bij een eventuele tussenlanding kunnen er kosten voor vervoer en overnachting bijkomen. Sembo is niet aansprakelijk voor deze kosten en ook niet voor de kosten die de reiziger misschien heeft vanwege gewijzigde vluchttijden.
- Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger te controleren aan welke regels hij zich moet houden die bij die luchtvaartmaatschappij gelden voor bagage. De gegevens over extra bagage, (afmetingen en gewicht) moet u tegelijk met de boeking opgeven en worden bevestigd voor zover er plaats is. De luchtvaartmaatschappij rekent meestal kosten voor extra bagage die u bij het inchecken moet betalen.
- Sembo is niet verantwoordelijk voor verloren of beschadigde bagage. De reiziger doet direct op de luchthaven aangifte van verlies/schade in een PIR (Property Irregularity Report).
- Voor reizigers onder de 18 is een bewijs vereist waarin de wettelijke vertegenwoordiger de reisovereenkomst goedkeurt. In bepaalde gevallen geldt een hogere leeftijdsgrens. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger dat tijdens de boeking te controleren.
- Op bepaalde bestemmingen worden milieuheffingen en lokale toeristenbelasting geheven. De belasting wordt vastgesteld door de lokale overheidsinstanties en wordt door de reiziger direct aan de receptie/het sleutelkantoor betaald.
- Sembo kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor sluiting van wegen, winkels, restaurants, zwembaden, liften en dergelijke die zich voordoen nadat onze informatie werd gepubliceerd en ook niet voor andere gebeurtenissen die buiten de controle van Sembo liggen.
- Sembo garandeert niet dat de vakantieaccommodatie geschikt is voor allergiepatiënten of andere gevoelige personen, wij kunnen ook niet garanderen dat de accommodatie aangepast is voor gehandicapten.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor wijzigingen van de valutakoersen en duidelijke druk-/publicatiefouten.
- Bepaalde hotelteksten zijn geïmporteerd uit hotelgegevensbanken van derden. Deze teksten zijn niet in dezelfde omvang gecontroleerd op hun kwaliteit als de accommodaties met het stempel "Zorgvuldig uitgekozen". Sembo kan daarom niet verantwoordelijk worden gesteld voor het openbaren van fouten in deze teksten en kan evenmin aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud. De geïmporteerde teksten worden voortdurend bijgewerkt en kunnen daardoor na verloop van tijd verschillen.
Privacybeleid
- Om persoonlijke gegevens op de juiste wijze te kunnen behandelen en te beschermen, volgen wij de wet op de persoonsgegevens (PuL) en de principes voor goed gebruik zoals deze op dit gebied worden beoefend.
- Als bezoeker van de website van Sembo wordt u verzocht om uw persoonlijke gegevens wanneer u een reis wilt boeken. De persoonlijke gegevens die wij verzamelen zijn normaal gesproken de naam, het huisadres, telefoonnummer en e-mailadres en tevens soms ook het burgerservicenummer.
- De gegevens die wij verzamelen, worden voor de volgende doeleinden gebruikt: Om u een veilig en eenvoudig gebruik van onze website te kunnen bieden. Om in verband met aanbiedingen via e-mail of post te kunnen communiceren, en voor de verzending van de catalogus.
- Om een soepele en gebruiksvriendelijke website te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Een cookie is een kleine hoeveelheid gegevens die van de webserver op de website die u bezoekt naar uw browser wordt gestuurd en op de harde schijf van uw computer worden opgeslagen. Als u niet accepteert dat Sembo cookies op uw computer opslaat, vragen we u het gebruik van cookies in uw browser te blokkeren. Dat gebeurt bij de veiligheidsinstellingen. Houd er rekening mee dat onze reizen niet correct kunnen worden geboekt als de cookies zijn geblokkeerd. In dat geval verwijzen we u naar onze telefonische boeking op +46 (0)42 37 85 00.
- Onze websites bevatten links naar andere sites op het internet. Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor het gebruik van persoonlijke gegevens door deze sites maar sporen de bezoekers dringend aan kennis te nemen van het beleid betreffende persoonlijke gegevens dat voor de respectievelijke website geldt.
- Als u vragen hebt over onze behandeling van persoonlijke gegevens stuurt u een e-mail naar sembo@sembo.se, of schrijft u naar Sembo, Box 1324, 251 25113 Helsingborg. U heeft het recht om (een keer per jaar) informatie te verlangen over welke gegevens er over u te vinden zijn. Verder kunt u altijd contact met ons opnemen als u uw persoonlijke gegevens wilt corrigeren, wissen of blokkeren. Voor een veilige identificatie moet u uw burgerservicenummer opgeven. In iedere mailing zit een aanklikbare link om de verzending van e-mail te stoppen.
- Sembo is verantwoordelijk voor de persoonlijke gegevens die worden verzameld. Wij verkopen geen persoonlijke informatie door aan andere bedrijven. In bepaalde gevallen delen wij wel informatie met leveranciers en samenwerkingspartners in verband met de reizen.
- De bescherming van persoonlijke gegevens en de persoonlijke integriteit hebben een hoge prioriteit binnen Sembo. Wij beschermen persoonlijke informatie zorgvuldig tegen onbevoegde verwerving, verlies of vervalsing.
- Sembo kan dit beleid actualiseren en wijzigen. Wij bevelen terugkomende bezoekers daarom aan regelmatig te controleren of er wijzigingen in de verstrekte persoonlijke informatie zijn aangebracht.
- Certain airlines require you to add passport information and complete check in prior to your flight. We advise that you check directly on the airlines website to ensure you complete all required actions before arriving at your departure airport. If the required information and actions are not completed you may be charged additional fees at the departure airport (Any charges incurred at the airport will not be reimbursed).
Minderjarigen zonder begeleiding van een volwassene
- Wij bieden geen mogelijkheid tot het boeken van tickets door minderjarigen die zonder begeleiding van een volwassene reizen. Kinderen onder de 18 jaar moeten boeken en reizen onder begeleiding van een volwassene. Sommige landen en luchtvaartmaatschappijen weigeren toegang aan kinderen onder de 18 jaar, indien ze niet vergezeld worden door een voogd. Houd er rekening mee dat sommige luchtvaartmaatschappijen eisen dat kinderen onder de 18 jaar een geboorteakte moeten kunnen tonen tijdens het reizen.
Updated 2017.07.26 MK